piątek, 29 maja 2015

Zazdrość, co to takiego???


Zazdrość...
gdy w Twoim brzuchu rozwija się kolejne życie, wszyscy dookoła mówią, że to pierwsze będzie zazdrosne, zobaczysz da Ci popalić, trochę cofnie się w rozwoju,  zobaczysz ta zazdrość będzie.
Słysząc takie głosy zewsząd zastanawiałam się skąd ktoś zna moje dziecko nie przebywając z nim na co dzień, czyżby wszyscy dookoła byli wróżkami, wiedzieli jaka będzie nasza przyszłość a przede wszystkim jakie będą ich relacje.
Gdy brzuszek się powiększał, głosy zazdrości nie milkly, ale ja z każdym miesiącem  widziałam, że kocha, że całuje, że już nie może się doczekać braciszka. Głaskała, dopytywała, chodziła na USG.
A ja sobie zadawałam pytanie gdzie ta zazdrość, jak ona ma się objawiać??
 I gdy w końcu na świecie pojawił się braciszek, nie odstępowała go na krok, chciała być przy każdej czynności, o wszystko dopytywała, z cierpliwością czekała i do tej pory czeka, aż braciszek się naje, a głodomór z niego nie lada.
Więc pytam się gdzie ta zazdrość?? Jak ona wygląda, jakie są jej symptomy?
Mam nadzieje, że ten stan, ta relacja między nimi nigdy się nie zmieni, że będą stać za sobą murem i choć on młodszy od niej kiedyś stanie w jej obronie, a ona go w potrzebie przytuli, będzie służyła dobrą radą jako starsza siostra.
Więc nie wierzcie, kochajcie, traktujcie normalnie, tłumaczcie, a wasze starania będą wynagrodzone, a zazdrości nie będzie.




2 komentarze:

  1. to oczekiwanie starszego rodzeństwa na młodsze jest piękne, Nina stała się bardzo wyczulona na niemowlęta, przychodzi, całuje brata przez brzuch, pyta czy kopie, pokazuje mu swoje książeczki... dziecko czeka z taką samą niecierpliwością co dorosły, a ludzie jak zwykle gadają...

    OdpowiedzUsuń
  2. super, będzie rewelacyjną starszą siostrą. Gdy dziecko pokazuje nam takie zachowania możemy być spokojni, że relacje między rodzeństwem będą fantastyczne.

    OdpowiedzUsuń